Facebook o blogu: kacciii-kacule.blog.cz

Říjen 2018

Nákupy dárků

Včera v 15:00
Ahoj všichni, včera jsem začala objednávat dárky k Vánocům a objednala jsem ještě jeden dárek příteli k narozeninám, které bude mít za pár dnů. Asi si většina z vás říká, proč objednávám dárky už těď, když je teprve říjen. Na některé objednávky je delší doba na doručení a hlavně budu péct ještě spoustu cukroví, tak nebude tolik času objednávat a hlavně vybírat dárky.
Když se mi něco někde líbí, tak to objednám. Nechci shánět dárky na poslední chvíli jako to bylo minulé roky. Občas jsem chodila do obchodu i na Štědrý den a dokupovala dárky. Letos chci mít všechno připravené a pak je jenom zabalit.

Také už máte nějaké dárky nebo je budete shánět těsně před Vánoci ?

Podzim

Včera v 14:00
Ahoj všichni, už pár dní je tu podzim, venku padá listí a všechno je hezky zbarvené. Když chodím do práce, tak je ještě tma a krásně zbarvené stromy nejsou moc vidět. Jedině pod pouličním osvětlením. Cestou z práce je barevné listí vidět a na stromy je úžasný pohled, který jsem musela vyfotit. Miluji barvy podzimu.

Výlet k Trojskému zámku

Úterý v 13:00
Ahoj všichni, v neděli jsme se jeli s přítelem podívat k Trojskému zámku. Nejprve jsme šli pěšky a pak jeli autobusem č. 201 na Nádraží Holešovice, což je konečná zastávka této linky. Z Holešovic jsme pokračovali dalším autobusem č. 112, kterým jsme jeli opět na konečnou a to do zastávky Zoologická zahrada. Když jsme vystoupili z autobusu, tak jsme přešli silnici na druhou stranu. Cesta k Trojskému zámku vede z kopce. Nachází se zde spousta laviček, kde si můžete odpočinout. Můžete v několika částech zahrad vidět kašny, kterých je tady celkem dost a některé zdobí i sochy.

Na zámku probíhají úpravy a proto ho na nějakých stranách zdobí lešení.

Podzim je tu a tak nesmějí chybět, ani podzimní fotky.

Výlet jsme si užili a při fotografování jsme se hodně nasmáli.

Výlet na rozhlednu Doubravka

Pondělí v 12:00
Ahoj všichni, včera odpoledne jsem šla vyzvednout přítele do práce a vyrazili jsme na rozhlenu Doubravka, která se nachází v Praze kousek od Černého mostu. My jsme jeli z Hloubětína autobusem č. 110 na zastávku Vajgarská. Dále naše cesta pokračovala pěšky okolo Kyjského rybníka, lesníma cestičkama atd. Cesta je dlouhá cca 850m a trvá cca 12 minut.
Když jsem došli k rozhledně, tak tam bylo celkem dost lidí. Pomalu se blížil západ slunce. Na rozhledně může být maximálně 9 osob. Byli jsme v druhé skupině, která šla nahoru. Viděli jsme i západ slunce, který byl úžasný. Můžete posoudit sami podle fotek.
Přítel má strach z výšek a i přes to dokázal vylézt na tuhle rozhlednu, která má vyhlídkovou podestu 19 m. Děkuji, že tam vylezl se mnou. Zpátky jsme šli zase lesem, ale jinou cestou, než jsme přišli. Ze zastávky Vajgarská jsme jeli zase zpátky do Hloubětína.

Dvanáctka v práci

13. října 2018 v 11:00
Ahoj všichni, ve středu mi volala kolegyně z práce, ale nedovolala se, tak poslala sms zprávu, kde bylo napsáno, že mám zavolat, až budu mít čas.
Po cestě z práce jsem potkala kolegyni z bývalé práce, tak jsme chvilku povídali, když jsme vystoupily obě na stejné autobusové zastávce, tak jsme počkali na kolegu, který s námi před rokem pracoval. Pak jsme se rozdělili, protože kolega byl po noční a já s kolegyní z minulé práce jsme šly ještě nakoupit. Já jsem pozdravila přítele a ona mamku.
Když jsem došla domů, tak byl na telefonu další zmeškaný hovor. Kolegyně se mi pokoušela dovolat po druhé. Po zjištění jsem vytočila její telefoní číslo. Za chvilku to zvedla. Náš hovor netrval moc dlouho. Onemocněla kolegyně a potřebovala sehnat náhradu. Bez váhání a dlouhého přemýšlení jsem směnu vzala.
Posledních pár dnů není úplně fajn a přítel chtěl, alespoň jeden den volno, tak nebyl žádný důvod proč směnu nevzít.
Ve čtvrtek jsem měla být v práci na ranní směnu, ale být v práci 14,5 hodiny se mi nechtělo, tak jsem se domluvila s vedoucím směny, že přijdu na 8 hodinu ráno a skončím večer ve 20:00 hodin. Dvanáct hodin v práci bohatě stačí. Přítel měl jeden den volno. Odpoledne jsme si psali a chtěl znát polohu, kde se nacházím, tak jsem mu napsala, že jí zná.
Nečekala jsem to a překvapilo mě, že za mnou přijel přítel do práce. Kolegyně potřebovala vyvenčit psa, tak skončila o pár minut dřív. Když bylo 20:00 hodin, tak jsem zavřela, vypla počítač, topení, zhasla světlo, zamkla a odevzdala klíče.
S přítelem jsme vyrazili na autobusovou zastávku. Po cestě jsme si povídali, když jsme dorazili k našemu baráku, tak jsme si sedli na lavičku a chvilku si ještě povídali. Krátce před 22 hodinou jsem šla domů a přítel šel na autobusovou zastávku. Druhý den jsme museli oba vstávat ve 4:20, protože jsme měli ranní směnu.

Těšim se na komentáře. Usmívající se

Recept na Makový závin se švestkami

10. října 2018 v 10:00 Recepty
Ahoj všichni, je tu další recept na Makový závin se švestkami. Určitě tento recept vyzkoušejte, protože závin je výborný.

Suroviny:
Na těsto:
350 g polohrubé mouky
1 balíček sušeného droždí
špetka soli
2 zarovnané polévkové lžíce cukru
1 balíček vanilkového cukru
100 g másla (rozpuštěné, zchladlé)
125 ml polotučného mléka (vlažné)
žloutek
Na náplň:
200 g švestek (mražené nebo kompotované)
70 g cukru
2 zarovnané polévkové lžíce strouhanky
200 g makové náplně
Na potření:
vejce
Ještě potřebujeme:
plech na peční (30 x 40 cm)

Postup:
Na přípravu těsta v míse smícháme mouku s droždím, solí, cukrem a vanilkovým cukrem. Přidáme máslo, mléko, a žloutek a ručně vypracujeme dohladka. Těsto zaprášíme moukou, přikryjeme utěrkou a necháme asi 30 minut na teplém místě kynout.
Na přípravu náplně smícháme švestky s cukrem.
Vykynuté těsto na pomoučené pracovní ploše pomocí válečku vyválíme na plát 30 x 40 cm. Plát posypeme strouhankou, naneseme švestky a potřeme makovou náplní.Kratší kraje plátu přehneme dovnitř asi o 2 cm, aby nám nevylezla náplň a plát zarolujeme od delšího kraje. Závin přeneseme na plech vyložený papírem na pečení a necháme ještě asi 10 minut kynout. Povrch závinu potřeme pomocí štětce nebo mašlovačkyrozšlehaným vejcem.
Vložíme do předehřáté trouby a pečeme 35 minut. V elektrické troubě na 180°C a v plynové troubě na 160°C
Závin necháme zchladnout a před podáním můžeme pocukrovat.

Přeji dobrou chuť. S vyplazeným jazykem

U rozhledny Cibulka

9. října 2018 v 9:00 Fotky
Ahoj všichni, včera odpoledne jsem jela autobusem do Vysočan a následně metrem na stanici Anděl, odkud jsem musela jet ještě cca 6 zastávek tramvají. Vystoupila jsem na zastávce Poštovka a šla pomalu k již zmiňované rozhledně.

Nejkratší cesta vede tady do toho kopce. Neváhala jsem, ani minutu a vydala se do kopce.

Vyšla jsem u budovy Čínského pavilonu, kde probíhá, už delší dobu rekonstrukce.

Další zastávku jsem udělala u železné koule a budovy, kterou můžete vidět právě za železnou koulí.

Jsou zde celkem dobré cesty, které jsou vhodné i pro kočárek.

Když jsem dorazila do cíle k rozhledně, tak jsem si jí musela vyfotit. Nádherně na ní svítilo sluníčko.

Pak jsem vyšla schody a stála pod rozhlednou, kde jsem pomocí stativu vyfotila další fotky.

Po dalších schodech jsem vyšla na samotnou rozhlednu, kde jsem i přes výšku neodolala a pomocí stativu vyfotila další spoustu fotek.

Další zastávku jsem udělala u tunelu a kaple.

Potom jsem vyfotila sochu a pokračovala k rybníčku, který se zde také nachází.

Samozřejmě jsem nezapomněla na dřevěný most.

Pak jsem pokračovala lesem, až jsem narazila na dřevěné schody, kde jsem se pomalu blížila ke konci.

Neodolala jsem a musela vyfotit fotku s budovou, která je za mnou na fotce. Slunce úžasně svítilo.

Pokračovala jsem dál a došla k dalšímu rybníčku.

Kotlářka

Potom jsem šla na tramvaj, kde byl vidět úžasný západ slunce, což byla poslední fotka.

Snažila jsem se, aby nějaké fotky byly veselé, i když mojí náladě to včera moc neodpovídalo.

Snad se Vám to líbilo.

Těšim se na komentáře.Usmívající se

Včerejší večer a dnešní den

8. října 2018 v 21:00
Ahoj všichni, včerejší den byl fajn a užila jsem si ho, ale o nedělním večeru se to říct nedá. Nedělní večer si asi většina z nás představuje jako den, kdy si užívá poslední hodiny volna, než půjde v pondělí do práce.
Včerejší večer byl hrozný a to z mnoha důvodů. I když jsem to nechtěla, tak jsem poslala někam lidi, kteří si to nezasloužili a byla na ně hnusná. Hádky pokračovali i dneska ráno s tátou, který byl zrovna na ráně. V noci nebo spíš k ránu jsem se vzbudila ve 4:06. Ve 4:20 mi zvoní první budík.
Už od té doby co jsem krátce před půl pátou vstala z postele nemám náladu vůbec na nic.
V práci moje nálada pokračovala. Dopoledne mi proběhlo hlavou tolik myšlenek. Nejradši bych v tu chvíli šla odněkud skočit nebo si něco udělat, ale k čemu by to pomohlo. Nic by to nevyřešilo a ještě by to ublížilo lidem okolo mě.
V práci kolegyně sama zvedala bendy na dávala je na palety. Zalepovala jsem bedny a až po nějaké době jsem si všimla, že bedny zvedá sama, tak jsem jí šla pomoct. Řekla jsem jí proč mi neřekne, abych jí šla pomoct. Její odpověď byla, že mě nechtěla rušit. Asi jsem se netvářila zrovna nejlíp a bylo na mě vidět, že nemám zrovna dobrou náladu.
V práci se mi nálada během dopoledne moc nezlepšila. Dělaly jsme s kolegyní inventuru a já přemýšlela co budu dělat odpoledne. Stále jsem byla naštvaná na celý svět a neměla moc náladu se s někým bavit. Nápadů na odpoledne jsem za tu dobu vymyslela celkem dost, ale musela jsem myslet na to, že je teprve pondělí a ještě mě čekají 4 dny v práci. Pak už zbývalo něco z toho vybrat.
V práci by mi měla končit smlouva, tak jsem se ptala vedoucího. Prý to zjistí, ale odpoledne někam odjel a nic jsem se nedozvěděla. Nejspíš budu muset pracovat pár dní bez smlouvy, než mi dají novou smlouvu a to na neurčito.
V práci pracuji se ségrou, která marodí už 6 týden a v práci se pořád všichni ptají, kdy přijde. Jak to mám vědět ? Podle mě vypadá zdravě, ale je pořád doma. Ne, že by mi v práci nějak moc chyběla, ale už mě nebaví pořád něco poslouchat od kolegů z práce.
Když jsem skončila odpoledne ve 14:30 hodin v práci, tak jsem se stavila v obchodě, když jsem platila na kase, tak za mnou stál přítel. Jediné co jsme si řekli bylo "Ahoj,, zaplatila jsem a šla domů, kde jsem se převlékla, vzala věci a jela pryč. Chtěla jsem někam, kde nebude moc lidí a bude tam klid. Poslední dny mám všech lidí nějak dost. Nakonec jsem vybrala rozhlednu Cibulku, která se nachází cca 6 zastávek od Anděla.
U nás doma klid, už nejspíš nikdy nebude, protože je tam vždy někdo. Přítel toho má taky dost a od včerejšího večera skoro nic nenapsal. Nechci a nebudu tou první co napíše.
Za pár dní by to mělo být finančně lepší. Budu zase hledat nějaký byt nebo dům, abych se mohla co nejdříve jak to bude jenom možné odstěhovat od rodičů a mít konečně, alespoň částečný klid. Nevím jestli budu mít začáteční částku na hypotéku, ale nějaký podnájem by se snad na začátek našel.
Odpoledne když jsem jela k rozhledně, tak jsem měla slzy v očích a byla stále naštvaná. Nejrychlejší cesta k rozhledně vede do kopce. Neváhala jsem, ani chvilku a vyšla kopec nahoru. Z výšek nemám strach, ale lidi okolo mě nemůžou vidět, když jsem někde ve výšce. Dneska jsem si výšky užila a bez toho, aby měl někdo strach, že spadnu. Kolikrát je lepší nic nevidět a nevědět.
Když jsem byla v lese, kde bylo minimum lidí, tak jsem vypla všechno včetně telefonu a užívala si přírodu a klid. Dělala jsem to co mě baví a vím, že to má cenu. Miluji fotografování, které mě baví, už několik let a doufám, že mě to ještě několik let bavit bude.
U některých fotek jsem sice riskovala život, ale myslím si, že to stálo za to.

Jak jsem, už psala za poslední dny toho mám už dost a hlavně ze všech stran je to stále horší.

Zítra se můžete těšit na článek z dnešního odpoledne, které jsem strávila v lese u rozhledny Cibulka.

Tady je malá ukázka.

Recept na Nepečený piškotový dort

7. října 2018 v 20:00 Recepty
Ahoj všichni, po delší době přidávám další recept a to na nepečený piškotový dort.

Suroviny:
2 balíčky opavia piškot
3 smetany ke šlehání
2 zakysané smetany
4 balíčky vanilkového cukru
meruňky nebo jiné ovoce, čerstvé i z kompotu
Recept: Vyšleháme smetanu ke šlehání, do které pak vmícháme 2 zakysané smetany a 4 balíčky vanilkového cukru.
Piškoty vyskládáme na dno formy a jednou řadou také po jejím obvodu. Doplníme vzniklý prostor krémem. Na krém pokládáme piškoty. Vytvoříme další vrstvu s piškoty po obvodu a krémem, ve kterém nyní utopíme kompotované ovoce. Vznikne nám vrstvení, piškot-krém-piškot-krém-ovoce. V tomto postupu můžeme pokračovat klidně až do Vánoc, tedy přesněji řečeno až na okraj dortové formy. Závěr dortu vytvoříme tak, že poslední vrstvu piškotů vyskládáme dnem vzhůru, polijeme krémem, ozdobíme ovocem a pokapeme šťávou z kompotu.
Dort pak necháme cca dvě hodiny vychladit v ledničce.
Podáváme, pokud se nám dort podaří vysvobodit z formy vcelku, zakrojený na dezertním talířku s dezertní lzičkou nebo dezertní vidličkou (a dezertní kávičkou) podobně, jako je tomu na obrázku.

Přeji dobrou chuť. S vyplazeným jazykem

Výlet k Břevnovskému kláštěru

7. října 2018 v 19:00 Fotky
Ahoj všichni, dopoledne jsem jela za přítelem a vyrazili jsme na náš další společný výlet. Dneska jsme se podívali k Břevnovskému klášteru. Jeli jsme tramvají č. 25 cca 45 minut na zastávku Břevnovský klášter. Samotný klášter se nachází pár metrů od zastávky. Od pátku do neděle zde probíhalo Břevnovské posvícení. Byly tam kolotoče a spousta stánků, ať už s jídlem, tak i s různými věcmi. Prošli jsme se zahradou a navštívili okolí kláštěra. Jelikož tam bylo posvícení, tak tam byla spousta lidí a hluk od kolotočů. Jinak je tam úžasný klid. Došli jsme k rybníku, který se nachází kousek od kláštěra a je tam na vodní hladině vidět krásný odraz právě kláštera. Když jsme si prohlédli všechno co jsme chtěli, tak jsme šli na tramvaj a jeli zpátky k přítelovi. K večeru mě odvezl přítel domů.
Byl to hezky strávený den, který jsem si užila a přítel snad také.

Fotky

Jaký jste měli víkend vy ?